the weekend

FREDAG och det blev möte efter skolan på högåsen. Maten var serverad när jag kom hem vid fyra tiden och sen vara det bara att ta en snabb dusch och börja göra i ordning frågor och leta kläder. Vi skulle nämligen ha klasskväll kl. 18 och jag må säga det blev en lyckad kväll med min klass! 'Pest och kolera" frågorna funkade bra och när en del av klassen hade stuckit 'lekte' vi lite sanning och konsekvens. Började städa vid nio sen var det bara att dra hem. Resten av kvällen spenderades vid matbordet med spelet Rummikub med mamma, syster och kära moster som var här med sin man över helgen.

Emma på klasskvällen :)


Sabina och Christian på klasskvällen.


Rummikub.

LÖRDAG och väckningen kom 09:00 när det blev dusch. Kl 11 var vi tjejer redo för att åka iväg så vi hoppade i bilen och körde iväg till lappfjärd. Jo när jag säger Vonne's kanske jag får vissa av er att skratta till lite, det är ju inte världens bästa klädaffär måste jag hålla med om men klänningarna där var helt okej! För att belysa er med information så har jag nu då officiellt börjat letandet på den Perfekta Balklänningen. Har De Gamlas Bal i februari så det börjar bli dags att hitta sig en vacker klänning man gillar och tycker är bekväm. Tro det eller ej hittade jag ett par stycken som jag skulle kunna tänka mig att bära på balen, en ljusblå och en mörklila. Den ljusblåa klänningens modell var almost perfect men färgen kunde vart mörkare medan den lila kanske var för krånglig modell? Är inte riktigt säker på den, men får se. Förövrigt skickade min moster en balklänning på posten som hon hade på sig i förra året när hon var på nån självständighetsbal men som hon inte ryms i längre. Fick den idag och färgen var underbar. Modellen på klänningen var också okej men såg rätt så fet ut i den :s Magen drog kanske för mycket uppmärksamhet så vi får se hur det blir med den klänningen. Annars är jag jätte tacksam till min moster som skickade iväg den åt mig :) Nåja, nog om balklänningar. När vi var klara i Vonne's körde vi tillbaka till stan och gick på den fjuttiga julöppningen. Stannade endast ca en halvtimme för det var så kallt och programmen var väldigt få.
Två-tiden åkte vi till mormor och morfar hela bunten. Åt oss mätta på pannkaka som vanligt, kom hem typ 17.


översättning;
MORMORS KÖK
Välkommen att Smaka ...
Allt tillrett med kärlek och en extra sked socker

Kommentarer
Postat av: Felicia

Heidi hu va e me uppdateringen!! snat två vikor sedan. vill ju vet va du jär på dagan :(

2010-12-02 @ 16:54:44
URL: http://rosdalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0